Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Thursday, February 25, 2010

eiyDa:: i SAYANG u...Tapi i tak CINTA u::


Bismillah

Nak update lagi..heheh sebab esok i cuti..a.k.a xkeje so i xboleh nk ber 'internet' untuk satu hari..tersangatlah boring ok.huhuhu T_T.

Hari ni rasa nak wat entry pasal "Perbezaan Antara Cinta dan Sayang" jiwang ker?..x la kan.....heheh... ape itu cinta dan ape itu sayang?..Cinta sangat objektif betul ker? dan sayang plak tersangatlah subjektif? oo eyh...betul ker?..entah, i pon kurang pasti sangat.

Tapi yang pasti...i tak kedekut nak menyatakan 'sayang' pada orang yang i sayang. Contoh dekat myparents,my sibling,my nephiew,my frendz. Sebab bagi i itu adalah cara untuk i tunjukkan yang sayangkan dorang dan menghargai dorang....heheh...romantik tak i..lalalala..ade yang beranggapan bila kita panggil seseorang itu sayang..(pada lelaki) nmpk cam mengade2..gewdiks..gelenya..gatal..huhu..T_T..
Perkataan sayang tu menunjukkan kemesraan kiter pada seseorang...
I mmg suke guna perkataan sayang ni...tk kire kt sesape..tapi...kn la bertempat jugak..tak kan ngan suami orng pon nk cakap sayang..nk kene ketuk kepala try lah..heheh..

Cinta plak, ia satu perkara yang sangat personal la bagi i. Tak boleh diluahkan sesuka hati dan pada sesapa sahaja yang kita nak.No no..tak boleh ok...Cinta itu suci, mahal dan tinggi tarafnya. Sifat cinta itu sempurna. Jika tidak, cinta akan cacat..Cinta yang sejati datang dari hati yang tulus dan ikhlas.Orang salu cakap yer sayang......ade ke yg cakap ye cinta.... heheh ;p

Uissh...macam komplikated sesangat kan...i pon xfaham ape itu cinta yang sebenarnya..selama ni apa yang i tau..i cuma sayang kan seseorang..mybe belum ada rase cinta lam hati ni kot..dan belum ada lagi yang meluahkan rasa cinta pada i..'huhu..belum ada sekeping hati yang boleh bercantum dengan hati i yang kecik ni kot.. walaweesss ^_^

Kalau lah ada seseorang cakap "i Luve U eiyda..." sah2 i akan jd blurr hahhaha ;p

Kekompiusan selalu akan berlaku bila:

"Saya sayang dia...tapi saya tak cinta die...."

"benci tandanya sayang"...so??..kalo sayang..tandanya bencilah yer?... T_T

"Kenapa die cakap die sayang saya..kalo dia nak putus dengan saya?"

"awak sayang saya tak?..mesti lah sayang....awak kn kawan saya" =.='

Komplikated giler ok...adessss

Tak dinafikan, ada juga yang salah faham antara sayang dan cinta.Tak bermakna bila kita baik , rapat,carring seseorang tu,bermakna kita CINTA kan die.
Perasaan sayang kita boleh bagi pada sesiapa sahaja....tapi perasaan Cinta hanya untuk seorang sahaja.


~Jangan sesekali perasaan Cinta kita pada sesama manusia itu melebihi rasa Cinta kita pada Yang Maha Esa~

"Janganlah hendaknya kecintaan anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi lupa dan kebencian anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi hancur"
- Saidina Umar Ibnul Khattab -
Nota Comel: SAYANG itu adalah lumrah
CINTA itu adalah anugerah.
^_^


12 Comments:

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home