Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Thursday, October 7, 2010

cara bertudung yang salah

Bismillah...

Esok da last day kita dalam bulan syawal kan..erm..da nak masuk bulan lain. Bulan Islam lah kan,hari sabtu ni 9 oktober da masuk 1hb Zulkaedah 14 31 hijrah.Alhamdulillah..masih diberi kesempatan untuk terus berada dimuka bumi Allah yang luas ini.

Semalam ada terbaca dalam blog OH ISLAM pasal bertudung.Bila da baca tu baru tau yang selama ni, pakai tudung segera cara pin kan kat belakang tu salah dan gayanya tak ubah seperti birawati kristian.HUHHUHUHU.

pic dari google

Ingat lagi, sebelum baca artikel ni, umi ada bagitau, xboleh pakai tudung cara cam tu.Sebab ada seorang ustazah cakap macam birawati/ sister. Mula-mula aku cam eh..yeke? sebab ramai sangat yang pakai macam tu kan.Dah jadi trend sangat sekarang.Tapi bila baca dan da terbukti kesahihannya, i da mula stop pakai tudung cam tu.Sekarang jux pakai shawl aja.Kalau pakai tudung segera pon, i pin kt tepi..

So, pada uOls wahai kaum Wanita Islam yang still pakai tudung cam tu, sila la stop yer. Xpayahlah kita nak terikut2 sangat dengan trend2 sekarang ni.Jikalau dah tau kesan dan hukumnya...

Barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka“.. – Riwayat Abu Daud.


Nota Comel: senangnya

kita ni terpengaruh

dengan cara luar

tanpa selidik mana betul, mana salah...


7 Comments:

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home