Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Saturday, March 26, 2011

Earth Hour 2011

Bismillah....

Tahun ni, Earth Hour akan diakan pada 26 Mac 2011 bermula pada jam 8.30 malam hingga 9.30 malam (1jam).

Tahun lepas tak turut serta pun dalam kempen Earth Hour sebab masa tu aii kat rumah, and abah ngah layan berita heheheh..mane lah dorang nak join kempen 'bergelap' ni huuuuuuuuu../>

Malam ni xtau lah macam mane kan....kalau dah dorang tak mahu join gaks..aii bergelap arr sorang2 dalam bilik..boleh ke? hehehhe..
Walau ape pun aii tetap menyokong kempen bergelap selama 1 jam ni untuk keselamatan dan 'kesihatan' bumi kita.

Jom ramai-ramai menyokong kempen ini..



Apa itu Earth Hour?
Earth Hour merupakan acara tahunan peringkat antarabangsa yang dianjurkan oleh WWF bagi menangani masalah pemanasan global dengan menyarankan kepada seluruh dunia supaya tindak menggunakan peralatan elektrik selama satu jam pada hari sabtu terakhir bulan March.

Acara ini diilhamkan oleh WWF-australia pada tahun 2007, sebanyak 2.2 juta rumah serta premis perniagaan memadamkan penggunaan lampu selama satu jam. setahun kemudian, acara ini dianjurkan ke peringkat global dengan 50 bilion penduduk di 35 negara menyertai kempen ini. mercu2 tanda seperti Golden Gate Bridge di san fransisco, Colosseum di Rom serta Coca-cola Billboard di time square bergelap bagi menyokong kempen ini sebagai tanda keperihatinan terhadap pemanasan global.

Pada 28 March 2009- 8.30pm, Untk pertama kalinya Malaysia, menyertai Kempen "Earth Hour" secara rasmi. Untuk kempen kali ini, sasaran seramai lebih dari satu juta penduduk di 1000 buah bandar seluruh dunia memadam lampu yang tidak digunakan selama satu jam bagi menujukkan keperihatinan terhadap perubahan iklim (pemanasan global)

more info : http://www.earthhour.org.my


Untuk Twitter boleh klik sini http://www.eh2011.com

1 Comments:

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home