Monday, January 30, 2012

Result Darah

Bismillahirrahmanirrahim..

Pagi tadi ke klinik dengan abah. Sebab umi pergi usrah dengan kawan dia. So, abah la yang temankan aku g klinik.. heee da tua2 pun abah jugak teman kan..heee..


lam,a jugak la menunggu tadik... sampai klinik dalam pukul 10.15 macam tu. Dapat jumpa doc dah dekat pukul 12.. penat menunggu weh... Tujuan g klinik tu sebab nak amek result darah yang 2 minggu lepas punya.


dapat result,doc cakap heamoglobin (hb) darah aku terlalu rendah.. 73 sahaja.. kalau normal 115-165. Doc cakap lagi, ni boleh buiat awak pitam atau pengsan. Result darah lain, calsium, tiroid semua normal. Alhamdulillah.. Jadi memang sah la aku sering pening2 sebab darah aku kurang sangat..
result darah

Doc suruh pilih nak g hospital masuk wad+tambah darah atau pun makan jek vitamin(obimin) tu. kalau rasa macam ok dengan makan obimin je tak perlu la g hospital. So, aku pilih la makan obimin dulu.. tengok dulu macam mana, kalau tak banyak perubahan, aku g la hospital. Doc pon macam tak galakkan aku masuk darah lagi.. huhuh.. naseb baik.. malas aku nk dok wad wei.. tak sanggup -..-

Doakan semoga aku sihat2 sahaja ok... dan bertahan dengan makan vitamin ni.... doc tanya aku diet ke? huhuh mana ade doc.. aku tak diet, cuma akau makan sikit selera kurang kot..huhuhu..so doc sarankan aku makan banyak protien ikan, ayam, hati, kerang... huhuh ok doc...

ok la.. wassalam..






No comments:

Post a Comment

ce citer

Nuffnang