Saturday, September 26, 2009

eiy-Da~ Rayanyer Hal


Hari Rayanyer Hal..

Raya ke -7.aku da mule kerja.ekceli masih malas nk keje ni tau, tapi pe kan datya, kalao coti lelame nnti xder lak hasil kan..da la skang ni still lam mood raya..heheh.. walopon da seminggu aku beraya sakan, penat melayan tetamu..penat mencuci pinggan mangkuk, penat berjalan kesana sini..fuhhh...Selepas 6 hari beraya di kg, aku balik ke rumah.banyak hal lg yg lom di sattle kan ni..hal umah yg bersepah2, hal kedai ni yg berlambak2..huhu.. ni la jadinyer kalo da coti lelame.malas betul nk wat kerja.Nak kene sattlekan bil2...kang kene potong lg..huhu

Raya tahun ni best jugak la tp penat sangat..sebb hari raya pertama sebok jalan2 ke rumah sedara mara, pastu melayan tetamu plak.Umi masak nasi himpit, kuah lontong, rendang ayam / daging dan jugak kuah kacang.

Raya ke tiga plak, kitorang wat BBQ...ajak sume sedara mara yg ado...huhu..penat giler aku n adek2..dok membakar ayam, ikn...tapi sonok la, dapat la jumpe ngan sepupu sepapat yg jarang sgt lah jumpe.Time2 cam ni jek la leh cakap2...kan..kalo tak..erm..jgn harap.memasing bz..keje lah, blajar ..huhu

Skang aku akan mule kerja seperti biasa....Raya pon da habis..kejap jek ms ni berlalu.ermm..Tunggu Raya Haji la plak..heheh



1 comment:

ce citer

Nuffnang