Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Tuesday, December 11, 2012

Baby Boy Is Coming!!

Bismillah..

Alhamdulillah... 6 December 2012 Along selamat melahirkan seorang bayi lelaki seberat 3.24 kg di Hospital Al-Farabi Kuantan Pahang pada jam 10.33 pagi (ewah skema tak ayat aii) -..-.

Kalau ikutkan due yang doc bagi, along dijangka bersalin pada 17 Disember 2012. Tapi Along cakap biasanya dia akan bersalin 2 week lebih awal dari tarikh yang diberi. So memang along pon da get ready la kan bebila masa jek leh meletOp tu. nak2 dia nk bersalin kat hospital swasta di Kuantan, so mmg kn stanby awal2 la.. sebab jarak kemaman ke kuantan ni lebih kurang 30 minit (kalau drive lajuuuuu ).. kalau drive biasa2 mybe dalam 45 minit jugak.

Nak dijadikan cerita malam 5 Disember tu, hari rabu along ada la cakap kat ummi dia xleh nak tido semalam, xtau la kenapa, umi terus cakap awak nak beranak la tu esok. dengan selambanya. hahha aku ngan angah pun dok menyakat Along, cakap Kau nak beranak dah ni esok ni aku rasa kan. baik kemas2 cepat barang, BIL pon cakap dia da isi minyak kereta fuill siap2.. nk get ready dah. hahhaha.. malam tu along cakap nk mkn char kuey teow aku cakap baik BIL g beli kang meleh lak air liur mak baby ni ha kalau bersalin esok. keh2..

Esok tu subuh lam pukul 5.45 cam tu, aku dengar cam bising2 kat luar, n lepas solat aku keluarlah tgk along ngan BIL da siap2 nk keluar, aikk.. aku cam hairan, da nk beranak ke Long? aku tanya. along cakap haah.. Ya Allah masinnya mulut kitorang weh.. dan2 la baby nak keluar. hahhaah.

Semlam kol 3 pgi dia rs sakit2 sikit pastu 5 minit skali rasa sakit tu datang. Ummi da kalut suh BIL pergi cecepat takut kang terberanak lak lam kereta. Along cakap sedang molek sampai kat Hospital jalan da terbuka 7 cm. mak aiii naseb baik la cepat kalau tak.. dapat nama kereta la anak buah aku ni. hahha

Dalam pukul 10.33am cam tu,  BIL call cakap along da selamat deliver Alhamdulillah.. Baby BOY is coming.

  

Alalalla.. sepetnyaa pastu bam2 sangat cam anak jepun.. geramm grr berat leh tahan 3.24kg sampai along cakap ok aku xnak beranak dah. HAHAHHA

Sekarang aku dah ada 5 anak buah ok... 4 niece dan 1 hero!!  phewww hahahha..Now kat rumah ada 2 babies lah... Qaleesya hari ni da masuk 18 hari dan Rifqi baru 6 hari.

Nayli Iman Qaleesya & Muhammad Harraz Rifqi

Ok. wassalam..

0 Comments:

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home