Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Monday, February 25, 2013

Harlem Shake, Apa tu?

Bismillah..

Lepas fenomena Gangnam Style PSY, sekarang agak kecoh pula dengan tarian Harlem Shake. Waduh macam-macam sekarang ni. Cepat betul benda-benda macam ni tersebar. 
Sebab nak tahu ape kebendalah Harlem Shake ni kan, teruslah google. Terbaca dalam blog kak lizarazak.com ni ha. heee 

Ianya memang mengarut semengarut Gangnam Style, tapi tetap diminati dan diikuti ramai oleh anak remaja kita. Apa itu Harlem Shake.. mari bergoyang.. shake.. -..-

Harlem shake ni adalah satu jenis internet meme, tau tak apa tu meme?  meme tu sesuatu fenomena yang disebar dari seorang ke seorang melalui internet. 
Harlem shake ini di famouskan oleh sekumpulan remaja dari Queensland,Australia..Video mereka diupload pada awal februari 2013. Lagu yang diambil oleh mereka bertajuk Harlem shake by Bauuer.
Konsep harlem shake ni, selalunya akan ada seorang yang berhelmet atau memakai topeng menari selama 15 saat dikelilingi oleh orang yang tak ambil peduli mengenai orang tu menari berseorangan, 
Bila masuk 15 saat seterusnya semasa lagu bass tu masuk, semua orang akan ikut menari secara gila..ahaha..Kadang2 akan ada yang memakai costumes pelik sambil buat tarian masing2..

Copy jugak from this blog .maklum akak-akak macam aku ni bukannya tau benda-benda macam ni. heeee.
Tapi bila search dekat youtube.. banyaknyaaa yang mula upload tarian sendiri. nak tergelak pun ada. hahhaha. kalau benda macam ni cepat jek kan terikut-ikut. Tak apalah janji tau beza apa baik mana buruknya. Janji tak kacau orang dah la kan.


Ini salah satu contoh Harlem Shake pada yang belum tahu (eh perlu ke tahu?) T_T. macam Oppa Gnagnam Syle, kanak-kanak even baby pon suka kan. Sampai ternganga haaa siap jejoget lagi bila dengar. adeii..

ok wassalam..

3 Comments:

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home