Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Sunday, October 4, 2009

eiy-Da~ kenapa?kenapa & kenapa?

Bismillah.....

Cuaca yang mendung hari ni, membuatkan jiwa aku terasa tenang dan senang...)sejuk la katakan)..heheh
datang kerja dengan perasaan yang bersemangat...berbaju blaus hitam,berseluar slack dan berselendang ala2 Yuna..hehhe..terasa diri ini amat cantek..Alhamdulillah..aku selalu bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan pada aku.Bukan riak, perasan atau berbangga diri.Tak salahkan kalo kite memuji diri sendiri..itu satu motivasi yang baik kan.Bersyukur dengan apa sahaja yang Allah kurniakan pada kita, walopon bagi orang len, kita banyak kekurangan.Lantak mereka la kan.Alhamdulillah...segala puji bagi mu ya Allah.,,aku bersyukur dengan apa yang Kau Anugerahkan pada ku.

Tetapi masih ramai yg suke menyoal tentang kejadian Allah. soalan 'kenapa' selalu jek terkeluar dr mulut, tanda tidak bersyukur..
'kenapa aku hitam?'..'kenapa aku gemuk?' kenapa aku kurus? 'kenapa aku xcantik?'kenapa aku cam ni '

sedar tak perkataan 'kenapa' tu..menunjukkn diri kita yang tak bersyukur...ape hukumya?..berdosa la kan...
Aku juga pernah mempersoalkan ...'kenapa aku dilahirkan begini?..kenapa & kenapa?..akhirnya aku memperoleh jawapannya...kesempurnaan hati lebih bernilai berbanding kesempurnaan fizikal dan wajah.
kalau ader orang yang tak dapat menerimanya...terpulanglah pada dorang kan.
yang penting aku disayangi oleh keluargaku..yang tak pernah persoalkan tentang keadaan diri aku...kawan2 yang aku akui tak ramai..tapi Alhamdulillah...boleh menerima aku seadanya..
dan Aku selalu berdoa semoga diberikan jodoh yang sempurna dan yang penting dapat menerima diri aku seadanya tanpa mempersoalkan keadaan aku..InsyaAllah...

5 Comments:

  • At October 4, 2009 at 2:29 PM , Blogger miszgarfien said...

    sokong sis....
    bila kt dlm keadaan tertekan or murung...pasti pertanyaan "kenapa" itu sering menerjah ke dlm diri kt...bila ati kt dh tenang, br la kt sedar betapa beruntung nye kt di lahir kan seperti ini...dan ein bersyukur, dgn segala pemberian Allah yg ade pd diri ein..wpun byk lg kekurangan dlm diri ein, tp Alhamdulillah...semua ni ade sebab nya

     
  • At October 4, 2009 at 7:04 PM , Anonymous ain said...

    sapa lagi nak puji diri sendiri kalau bukan kita sendiri.

    very nice post sist~

     
  • At October 4, 2009 at 10:43 PM , Blogger Fifie Ierina said...

    salam...

    wah, seronok plak baca entry nie.. cz mmg betul pn kte kena selalu bersyukur dgn ape yg kte ade..

    saya nie sbnya x la cyumel cm gambar, tp cyumel ckit2 tu ade la.. hehehe! selalu saya tye diri saya, npe saya x lawa cm orang len.. tp ntah la, mgkn sy yg x pnh puas dgn ape yg saya ade kut akak?

    tp klu ley, saya mmg nk ubah penampilan sy pd yg lebih lawa ble da ade duit sendiri nanti.. bukan la botox sume tu.. krenye, beli alat penjagaan wajah yg bagus2 dan len2..

    huhu~ bersyukur saya kerana dlahirkan dalam satu keluarga yg ckup dgn kasih sayang.. alhamdulillah :)

     
  • At October 5, 2009 at 10:59 AM , Blogger minTanG_teLip2 said...

    metoL2 CoKong2. . pAtOT nYe bersYukur . .mUkan sYik kEnAPo .. kenApO . . CEPak aRu tao

     
  • At October 5, 2009 at 11:05 AM , Blogger stoberycoklat said...

    iyer..tahnsk..pada sume aek2 sis ni...heheh...kiter kn salu bersyukur ngan ape yng Allah kurniakan..nobody perfect kan..cantek sane..der calar sinun..bese la tu kan..
    xsalah kalo kityer nk mencantikkan lg kejadiana Allah ni..tp biar kn padea caranyer kan..gn cara yg halal..kan...heheh..

     

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home