Thursday, October 8, 2009

eiy-Da~biLa kiTeR BerKawaN~


sebut pasal kawan kan...semua orang lam dunia ni mesti ade kawan kan.Tak kira panggil pe pon, kawan ke, sahabat ke, saing ke kalo lam loghat terengganu n kelantan.
Tapi korang sedar tak, yang bila kite berkawan keikhlasan tu yang paling penting.Bukan bila senang dia lah kawan..bila susah...wat2 xkenal, jauhkan diri..
Tertarik dengan satu entry di blog ini tentang apa makna kawan.mybe aku boleh share kan ngan korang. :

1) kawan tu bkn mcm main FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak..
2)kawan tu bkn mcm main SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak...
3)kawan tu bkn mcm main RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..
4)kawan tu bknnya mcm PAMPERS.. dah pakai, buang..
5)kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.
6)kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..
7)kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..
8)kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. kejap ade kejap takde..
9)kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.

So pada kawan2 ku semua...keikhlasan berkawan itu amat penting...kawan ketika susah dan senang,kawan ketika sakit, kawan ketika kesunyian dan kawan ketika kesedihan...

p/ s : susah nak cari kawan yang betul-betul kawan sekarang ni...sume berkawan 'BERSEBAB
'

5 comments:

  1. Salam~~
    betul tu kata sis.. ape2 pun buat masa nie hanc ada sis n yang lain dah kire cukup ar..

    ReplyDelete
  2. metoL2 . .uhUuk3~. .bg itE .. kwn Yg paLim wApAt nGn ite ckg siS geng2 bLog n twit ajO. . . kOwg cemUa La Yg besYame ite tYme cedeh . . giLer . .PISsS! .. KoRg cemUa da ckOp bermAkne. .metoL an hAnc

    ReplyDelete
  3. adeeiiii...terharu lak ein baca komen dr adik2 kt ni sis eyda..kepada adik2 sis, mekacih sbb slalu ade kat sisi sis ye

    ReplyDelete
  4. haah la ein..sis pon terharu sgt...
    yhanks adek2 sis tercayunk termucuk2 sume..heheh..fwens 4 ever..kekadang kawan lam tenet ni lg best...xder nk macam2 muke (sebb xleh nmpk an) heheh

    ReplyDelete
  5. saing mmg kena ikhlas, mcm 4 sahabat saing nga nabi =D

    ReplyDelete

ce citer

Nuffnang