Saturday, November 14, 2009

eiy_Da 'sombong?..aku ker?..


Manusia ni ader berbagai-bagai ragam kan.Bak kata pepatah, rambut same hitam tapi hati lain2 tapi skang ni pon, rambut kiter da xsame hitamnyer..der yang bermacam2 kaler...huhu..
pe tah lagi hati kiter kan...yang xnmpk ngan mata...hitam ker, biru ker,merah ke.

Situasi dimana aku sering dilabel sebagai 'sombong'.Aku sombong?..kenapa dorang cakap aku ni sombong, adakah sebab aku ni agak pendiam,xsuke senyum dan kurang bergaul?der gak yang takut nk tego aku..aku x mkn orang ok..aku manusia..aku mkn ns..cam korang gak.
Kekadang aku pon xfaham kenapa dorang cakap aku sombong, kalo xtego, xbercakap tk bermakna aku sombong.tak kenal maka xtau...so kena la kenal dl b4 nk cakap sal aku.
mmg la aku ni jns yg xcakap bnyk..nak2 dengan org yg aku xknl.Aku jux ckp pe yg penting (kalo waktu kerja)..nak2 dengan lelaki..malas aku nk layan lebih2..dan dorang akan cakap..sombong eh...mn der..tak la..cume aku xsuke nk melayan lebih2 tu jek.kena lebih berhjati-hati kan..
satu lagi aku jns kalo aku tak suke kt seseorang tu akan nmpk kt air muke aku ni..xleh nk sorok..huhu..

kalo aku xsenyum. muka akan nmpk masam gilew hokey..penat la asek nk senyum jek..heheh
kalo yang da lm kenal aku, tau la aku ni cam ner.
Seorang yang cakap banyak, suke ketawa, wat lawak n agak gilew2 ok...

so..pada yang lom kenal aku..jgn pepandai cakap aku ni 'sombong' atau action ok...











10 comments:

  1. kAkak mAnes nEh cOmbOnk La. . .Ark3~

    ReplyDelete
  2. mintang_telip2..:
    hamboi2 dak tecik ni..sekeh kang..heheh sombong..dop arr pandai2 jek tau..keh3

    ReplyDelete
  3. meh cni ein tulun sekeh kan dak mintang 2...heeeyaaahhh...pap...haha..kan dh kena 2...wikiki...

    dh la sis...abaikan je suma 2...org x knl mmg camtu..suka sgt wat kesimpulan cepat2...

    ReplyDelete
  4. pedulikkan mereka akak...sy pn pnh kena camtu..heheh

    be yourself..=)

    ReplyDelete
  5. ala eida wat derk ja ngn org yg kata eida sombong. kdg2 kita bukn sombong cuma nnti kalau trlampau rajin mulut brcakap org kata gedik, hegeh2 la.

    manusia2 ni ada macam2 :D

    ReplyDelete
  6. Salam sis~~ hanc sombong ke? eh tak kite tak sombong kan kan kan~~

    ReplyDelete
  7. sama la ngn sy..jenis x cakap bnyak,tp malu2 cket..haha

    cakap bnda penting jer,tp ngn org yg x knal,sy usya pelik,..gagaga

    ReplyDelete
  8. minda aku dh set sombong tu utk org bodoh je.. bodoh sombong.. bile ade org ckp aku sombong, bermakna org tu ckp aku bodoh.. ini akan mengundang kemarahan aku..

    so org kt luar sana, hati2 bile menuduh tanpa bukti.. cermin diri tu dulu seblom tuduh2 org lain..

    kesimpulan: diam, x bertegur dgn org bukannye bermaksud sombong.. mungkin sbb malu, segan atau mmg seorang pendiam, atau ade sbb2 tertentu.. takkan dok diam pn salah kn? ckp byk sgt kang, buatnye tersalah ckp, ade yg terasa plk.. better dok diam sudaa~

    ReplyDelete
  9. thanks..pada korang yanh komen...
    yg penting aku tau yg aku xsombong hokey.cume agak pendiam & pemalu la sket..heheh

    ReplyDelete
  10. biasanya mmg mcm tu.. org buat penilaian ikut apa yg dia nampak (ada jg yg mnilai sesedap rasa).. sya jg sering dilabel sombong.. x tau knp... mgkn sbb sya mmg jrg bcakap (sbb mmg sya pendiam), sya jrg bgaul (sbb sya pemalu).. sya jrg duduk2 cerita dgn org lain (sbb sya x pandai buka cerita), ... tp sya ttp senyum dgn org.. jrg tunjuk muka masam.. cuma x suka menonjolkan diri... tp org ttp anggap sya sombong.. tp x kisahlah..

    ReplyDelete

ce citer

Nuffnang