Sunday, June 24, 2012

Filem Mael Lambong

Bismillah..

Haa korang da tengok Filem terbaru lakokan abang ensem macho Zizan razak? hahaha kemain kau kan.. sebenarnyaa aku nak sangat tengok, tapi belum berkesempatan.. huhuhu.. InsyaAllah kalau diizinkan aku nk g tengok jugak la minggu depan ngan adek-adek.dah lama actually tak tengok wayang.. last aku tengok kalau tak silap Filem Songlap kot, lakonan si Shahizey sam tu. 

Tahun lepas filem paling aku suka tak lain tak bukan Ombak Rindu la kan.. heee dan tahun ni, rasa2nya mungkin Filem mael lambong kot. Kot laa kan.. ala namapun dedua Filem ni lakonan artis kesukaan dan kesayangan aku.. hee Aaron Aziz dan Zizan razak.. erkkk sejak bila aku mula minat sangt ngan zizan ni pun aku kureng pasti laaa..

Hurmm mybe sejak aku layan rancangan Super spontan kot... Aku kan Jozaners giteww.. heee.. Filem2 lakonan si Johan pon aku suka.. nak2 Bujang terlajak ngan Raya Tak jadi.. kelakar ok..

Mael Lambong Tak makan rasuah katanyaa heee

 kemain tau zizan 

Antara barisan pelakon Mael lambong



Sinopsis

Mael lambung merupakan seorang penarik kereta terkenal di kuala lumpur. Hidupnya mula berubah apabila bertemu dengan maria (juliana evans) yang meminta pertolongan darinya untuk menyelamatkan diri daripada penjahat. Tujuan penjahat tersebut memburu maria ialah kerana mereka mahukan mikrocip yang mana didalamnya penuh dengan maklumat tender projek kerajaan.
Usaha menyelamatkan diri membawa mereka ke terengganu yang juga kampung halaman mael. Di kampung, mael bertemu pula dengan rozie (shenthy feliziana), bekas kekasihnya yang telah bertunang dengan tiger (taiyudin bakar). Konflik mula timbul apabila tiger tidak menyenangi kepulangan mael kerana cemburu dengan hubungan antara mael dan rozie dulu.
Penjahat yang memburu maria  itu akhirnya dapat menjejaki mereka di terengganu. Apakah yang akan berlaku selepas itu? jom kita tengok ramai-ramai.. weeeeeeeeeeee



No comments:

Post a Comment

ce citer

Nuffnang