Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Sunday, March 31, 2013

Doa Dimakbulkan.

Bismillah..

Alhamdulillah berakhir sudah ibadah umrah aku dengan family pada 7-18 mac 2013 yang lalu. Alhamdulillah Alhamdulillah ku panjatkan syukur pada mu Ya Allah. Allah yang Maha Besar.
Terharu sangat sebenarnya bila aku dijemput kesana. Ke Rumah Allah. Terima kasih Allah.



Ini lah salah satu impian aku dari dulu lagi. Dari aku sekolah lagi. Setelah ditangguh2 akhirnya kami jejak juga kaki ke rumah Mu ya Allah Makkah Al Mukarramah dan Jugak Madinah Al-Munawwarah.


Semua berjalan lancar.kesihatan juga baik.Syukur sangat. Aku mampu mengerjakan ibadah umrah dengan sempurna walaupun banyak cabaran dan dugaan yang perlu aku tempuh. tapi Allah itu Maha Besar. Dia permudahkan segalanya.


Sampai Tawaf wida' tawaf Selamat Tinggal. Walaupun cuaca masa panas terik, tepat jam 1 tengah hari, terasa bahangnya, terasa perit muka, terasa peluh membasahi jubah dan telekung sembahyang. namun kaki ini ku gagahkan jugak melangkah mengelilingi kaabah. tetiba air mata mengalir dengan laju tanpa disuruh2 tanpa dipaksa2. Ya Allah.. terharunya sedih nak meninggalkan Kaabah. .. Allahuakbar. Selamat tinggal.. semoga aku akan diberi kesempatan lagi untuk menjejakkan kaki ke sana lagi. Rindu aku pada mu Ya Allah. Rindunya aku pada Kaabah, rindu pada Masjidil Haram, rindu pada Masjid Nabawi. Rindu pada semua yang berada di sana. Subhanallah.

Semoga aku akan kesana lagi. InsyaAllah.
Wassalam..

0 Comments:

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home