Saturday, January 7, 2012

Kuatkan Aku Ya Allah

Bismillahirrahmanirrahim..

Salam sabtu semua... hurmmm umi ngan Abah tak ade... dorang pergi jalan2 kat umah kak ngah dekat Puchong sana nun. Dengar2 abah nk g memancing dekat Pantai Morib. Hope mereka happy kat sana,. dah tiba masanya umi n abah berehat2kan.. dorang da berpuluh tahaun asek beklerja jek. sekarang da bersara.. so boleh la merehatkan diri tu..

Alhamdulillah.. hari ni rasa lebih baik dari hari2 yang lepas. adakah sebab aku telah meluahkan segala apa yang terpendam dalam hati dalam kepala ni semalam? tak terniat sebenarnya.. tapi bila orang da mula cucuk.. bocor jugak..huhuh.. lepas segala yang terbuku di lepaskan... terasa legaaa yang amat... ringan kepala otak aku ni.. huhhu..

Sebenarnya kan.. aku selalu diuji dengan suatu hal yang aku TAK SUKA.. contoh macam aku tak suka menyusahkan hidup orang lain.. memang aku tak sukaa sangat, tapi aku kena jugak.. terpaksa jugak menyusahkan hidup orang lain... TERPAKSA.. buat aku rasa tak senang...aku jugak TAK SUKA bau asap rokok, tapi aku terpaksa juga laluinya, bila ada yang tak faham bahasa..banyak lagi sebenarnya, benda yang aku TAK SUKA tapi aku kn jugak hadapinya. Adakah ini dugaan dari Allah untuk aku? nak meguji sejauh mana tahap kesabaran aku? Ya Allah..permudahkanlah semuanya... tabahkan hatiku ini Ya Allah...aku redha dengan semua dugaan ini.. banyak benda yang aku idamkan.. tak kesampaian.. tak apa.. aku REDHA.. aku terima...

Semoga hati aku lebih keras,,, lebih tabah dan sabar untuk menghadapi segala dugaan dan cabaran yang bakal tiba.. hanya padaMu aku memohon Ya Allah...kuatkanlah aku.. amin..

No comments:

Post a Comment

ce citer

Nuffnang