Thursday, February 4, 2010

eiy_Da ::K.A.W.A.N::

Bismillah..

Ada tak sesiapa kat sini yang tak ada kawan? ada?..sila angkat kaki..ho3..
dari kecik kita da digalakkan untuk berkawan kan...time kecik2 bila berkawan mesti banyak gaduh, berebut toys,siap pukul-pukul lagi..heheh..best berkawan zaman kanak-kanak.Sebab time tu kalau bergaduh sekejpa jek, lam 10 minit da boleh baik balik.

Bila da dewasa ni...bila berkawan...banyak perkara yang kita kena ambil tahu.Soal perasaan kawan, jaga hati kawan, jangan buat kawan terasa, kena banyak tolak ansur macam2 lah.Sebab kalo tersilap sikit n berlakunya salah faham memang agak susah nk berbaik balik.Kalau baik pun mybe tak sebaik seperti sebelumnya kan. hohoho..memang akan rasae malu or serba salah..n takut kejadian lama akan berulang.tak semua kot akan rasa macam tu.

So bagi pendapat i, bila kita berkawan...kalau boleh jangan terlalu baik, rapat dan terlalu percaya.Ada sesetengah perkara yang kita harus jaga dan rahsiakan.Itu bagi i lah kan.Sebab i bukn jenis yang percaya 100% pada orang lain..ho3..

Bagi i, i sayang kawan-kawan i.Walaupun secara realitynya i tak ramai kawan.Sekarang, bila da makin dewasa, dah tak ada istilah kawan rapat/ baik.Setakat kawan biasa tu ramaila kan.
i jenis yang tak memilih kawan..berkawan dengan sesiapa sahaja, tapi kena lah jugak pandai memilih kawan kan.bagi i..kalo orang xsuke nak berkawan ngan i..tu hak dia...i akan berkawan dengan orang yang betul2 ikhlas dalam persahabatan.

Pada semua kawa-kawan i....kalau i ada buat salah atau terlaser tu hope dapat lah dimaafkan...kalau ada yang tak berpuas hati dengan cara i, atau ada yang berkecil hati tu...cakap yer..takpe..maybe i boleh ubah cara i..jangan simpan..diam jek..kekadang wat i rasa xsedap hati..ho3.

KAWAN:

K = Kehadiannya Menceriakan

A = Antaranya Tiada Kecurigaan

W = Walaupun Berjauhan

A = Akan Kekal Diingatan

N = Namanya Tak Mungkin Dilupakan

Bak kata pepatah : Berkawan biar seribu...Bercinta Biar Satu...Berskandal biar berdozen =D

Nota Comel: kawan mkn kawan
kawan tikam belakang
macam2 skang ni



18 comments:

  1. Amboi, skendel dozen ye? Haha
    I LOIKE IT!
    Hahaha.
    Tol2. Bile dah meningkat tua ni (bkn i la, sbb i muda lg. Haha) mmg xd istilah kwn rapat. Haha
    Apep0n, jgn tikam i tau
    Kite same2 tikam org len la
    Haha!

    ReplyDelete
  2. i berkawan ngan semua org..hahahaha...u bestie i x??hahahaha

    ReplyDelete
  3. kawan mkn kawan?? ermmmm...

    pelik.. kanibal nie!

    ada ke makan kawan makan manusia ada slera plak mkn la nasik lemak ke nasik ayam ke nasik pataya ke kan sedap.. makan mekdi lagi sedap.. ho3

    ReplyDelete
  4. susah nak cari kawan yang betul-betul dapat menolong ketika susah..so jgn berharap sangat dengan mereka..lumrah alam da...yakin ngn diri sendiri suda..

    ReplyDelete
  5. oops..aku lambat sampai.
    Jalan macet terus deh..*jam laa tu* huhu

    Dah smakin tua nie..xde nya istilah Best Friend.tu zaman pak kaduk sana sini best friend.tapi apa kejadah aku pun x reti.
    Nie kes kawan makan kawan.Aku lali dah sgt.cuma akhir2 nie ada la malaon syial nie dok kasik aku hangen sal dia bajet cintan ngan Ex aku.isk isk isk.
    Satu lagik..kawan buat ketawa maki hamun ramai sgt2.Cuba test water ckp..Ada 50sen x?..kang mesti tepis ngan ayat bapok..xde lah,nak pinjam minggu dpan boleh lah,bini nak bersalin lah,nenek nak kawen lah..mcm2 ragam.

    Lastly,Ingat pesanan Ah Jie nie...
    'Bila membe ngah ada masalah,jgn dok mengata.Kita sepatutnya berdoa agar beliau cepat dpt jalan penyelesaian.'

    wallahualam.yg baik dtg dari Nya,yg jahat dtg dari aku.W'salam.

    ReplyDelete
  6. Haha. Ayat pedas betol! Nasib baik i xrase pape. Haha. So pasni ape2 yg jhat.die je la pny keje tu.
    Haha

    ReplyDelete
  7. [paan] Bongek ko! Jahat korang,sendiri lah tanggung.perggh terasa ker bang??huhu..ayat i mesti mantop...cheeehui

    ReplyDelete
  8. @kacang:: i nk gak tikam u.hoho..kawan tak bek men tikam belakang...tikam depan terus arr haha

    @apiih::samelah..i kwn ngan sume org..org>nk kn kawn ngan i?.hoho..bestie?.jap nk PK..erm..urmm..kot lah..hahah

    @yash:: ko ni asek mkn jek ek..aku mkn ko kang nak?..hoho..nk jd cam ko lah..xamek tau hal owang kan kan..lantak dorang kan..huhu

    @lysha:: peh..panjang giler komen ko..pedas,sedap dan likat g2..aku tearsa skit lor,...haha biarkn dak yg meroyan tu...betul cakap ko..kalo owang der mslh..jgn mengata doakan untuk die moga2 die insaf..hoho..

    @piston: betul3 setuju sngt,,,jgn mengahrapkan pada kwn sgt...kn yakin pada dr sendri..

    @kacang @lysah:: korang ni jgn gaduh2 manje lak kt sini..kata kwn kan..kan..hahah

    ReplyDelete
  9. Berskandal biar berdozen ye.. huhuu

    ReplyDelete
  10. @anarm: cakap jek...realitynyer tak pon..ho3

    ReplyDelete
  11. susah kalau ade kawan yg rapat.
    sumenya kena wat same2..
    lau xad org tu, cam ilang arah.
    T___T

    ReplyDelete
  12. susah kalau ade kawan yg rapat.
    sumenya kena wat same2..
    lau xad org tu, cam ilang arah.
    T___T

    ReplyDelete
  13. aku rase zaman kanak2 punye kawan best2. tp, biler dah dewasa ni...tak best manapun. hehehe

    ReplyDelete
  14. @anna:: tu la..jgn bergantung pada kawan sangt...ssh kan..ho3

    @Lizz:: betulllbila da dewasa...xbet sangt kot berkawan..setakat biasa2 ok kot kan..

    ReplyDelete
  15. kwn yg baik bkan hny ade mase kamu susah or senang, tp akan nasihat kmu bile kmu salah. Kdg2 kwn baik takut nk nasihat sbb takut kecik hati..^^

    ReplyDelete
  16. Munsyi:: yup2 sangat setuju ngan u...

    ReplyDelete
  17. aku bace pepatah 2 je..
    and i like it..
    hahaha..skandal biar berdozen..

    ReplyDelete
  18. @sha_hir:: amboi cikgu pon..suke scandal berdozen kah?.hahah

    ReplyDelete

ce citer

Nuffnang