Monday, January 11, 2010

~eiyda :: OcopOT::Melatah::


Bismillah...

"Opocot mak kau....uish, terkejut la aku..ko neh..len kali bagi la salam dulu.."

ok..tu antara ayat yang akan terkeluar kalo aku terkejut..hehe..Melatah kecil namanyer tu kot..
Korang pulak ada yang suke melatah?tak kira la lelaki or perempuan.mesti ada kan..kan..ala2 malu2 plak nk mengaku..heheh.. ^_^
Kenapa kita Melatah yer?..erm..mybe disebabkan something yg boleh wat kiter terkejut dengan terkejutnya (xleh blah ayat ini) membuatkan mulut akan mengeluarkan sesuatu perkataan yg luar dari kawalan pemikiran kita yang waras.

Ada yg melatah sebut perkataan baik..n biasa cam opocot,mak kau,terkejut mak,bulan jatuh (ayt aku)lalala..macam2 la kan..
Tapi xkurang jugak yang akan sebut perkataan yg tak baik...macam...errkk...xyah sebut la kot..sendri mau ingt la kan..tapi tu akan dikira berdosa ke tak ek..tak kot..sebb tak sengaja kan..
kebiasaan yg melatah ni makcik2 nenek kan..teringat dekat arwah nenek aku dulu...die mmg kuat melatah...tapi ni melatah yg agak 'kritikal'..melatah lupa trs...n berpanjangan..sampai penat2 die..kesian..tapi anak cucu ske la menyakat...suke jek..hehehe...kenangan manis bersama rwah nenek aku...ermm


Tapi ada yang cakap, melatah ni penyakit keturunan..huh..alamak..mintak2 aku tak lah kn penyakit melatah yg teruk tu..sekadar melatak kecil2 tu xpe la kot..hehe
lelaki kalo melatah mmg nmpk kelakar sangat..xleh blah ok..hahah..tapi yg paling xleh blah bila dorang suke sebut perkataan *lucah*..huhu..sebb suke sebut *org laen punyer teett* bukn nk sebut sendri punyer...lalalalal...entah hape2 kan.. >.<

Teringat satu kes..masa aku nak naek bas ke KL..masa tunggu bas tu..der la sorang mamat ni..dr kelantan kot..sebb dengar loghat die...muke punyer la hencem..putih..hidung mancung..phheewwiitt..haha *gatal*..
Pastu tetiba ada sebuah bas tu HON kuat2..*cam bunyi HON lori balak @lyshabella pagi2 PooNN..PON* hahaha (joke ok).. =D
mamat tu pon dengan slamber lg spontan terus la melatah...kuat plak tu..xleh nk taip lah pe die sebut..malu i..hahah...aku ngan adek da tak tahan...gelak gulem2...semua yg der kt situ pon gelak skali..kahkahakahakahakaahk.. gelak...gelak..
adess..malu muke mamat tu..merah *blushing* da la putih,,,nampk ketara kemerahannyer..*makin hensem* lalala..adess..malu2..
**pendek kata...kalo nk melatah tu berpada2 la yer..try think 1st b4 melatah..*boleh kew* hahah.. =D

Nota cute : paling xsuke bila orng lelaki men *cokek2*..sah2 la aku melatah...lalalalla =D

12 comments:

  1. {{{{AUUUUCAAAKKK}}}}}}...hahaha..terkezut die..kahkah..melatah..xleh blah..i xder pon melatah2 nih..sajer2 wat latah ader..hehe..[[opocot mocot..pocot..pohong..pochong!!!]]...hak..hak..hak. :D ..hahaha..asl awek i plak kne mention kt sni??adoooiiyaai...tu bukn hon lori balak..bunyi hon treler 14 tingkat..hak3...asl mamat tue xkaver??nk sbut org len punye pon snyap2 sudah arr..hahaha..sebut diri sndiri punye baru leh kuat-kuat...hahahahaha

    ReplyDelete
  2. wakakaka. selalu melatah tahap kritikal ni sebut bnda sendiri... sebut bnd celah kangkang. wakakaka

    ReplyDelete
  3. wakakak ! kawan pompuan aku ramai melatah :)

    ReplyDelete
  4. mel ada sorang kawan lelaki kuat gilew melatah. adui macam-macam !

    neway cute gilew kucing nie

    ReplyDelete
  5. opocot! Aku cantik..
    Haa itu lah diantara ayat melatah aku..mmg xbleh blah..tapi kenyataan kot.hehe.

    Ada kalanya,aku ok org2 yg kaki melatah nie.but yg kes mencarut ntah hapa2 ntah..nak aja aku sentap mulut dia.melebih2 plak ai. Tapi yg aku suka..kes melatah siap ngan jaipong dia..wee nak aja aku skaki ronggeng..hehe

    ReplyDelete
  6. [apiih] sayang gak kat i taw..siap marah bila eiyda sebut HON trademark milik @lyshabella.hehehe..

    ReplyDelete
  7. Bukak youtube, search "ayie melatah episod 1"
    Hahaha. Tu kawan i,
    I yg rakam sume video latah die.
    Tgk la ye, mcm cd sangkut die latah. Haha.
    Klu i latah, xsgt k0t. Haha

    ReplyDelete
  8. penyakit yg harus di elak kan...sape yg xde penyakit ni, xyah la gatal2 nak cari penyakit ni...nnt bila dh melekat, susah...lain jd nye...klo sape yg ade 2, set dlm kepala utk istighfar byk2...insyaallah, hilang la nnt....

    ReplyDelete
  9. ::Apiih:: uish..cept jek u komen yer..i br jek publish..semangt tuh..tq2..n u sangt sengal ok..hahha

    ::Paeh:: erk...sebut benda celah kangkang?..adoyai..xmalu..hahha

    ::MrRollies:: Pompuan mmg kuat melatah kot..tp der gak yg saje2 buat...gewdiks ok..huhu

    ::Muzammil::Lelaki kuat melatah, mmg xleh blah ok..lawak jek..hahha

    ::Lyshabella:: wow..latah sebut Aku cantik..lm2 makin cantik la kan..hahah..aku pon xsuke jns latah melampau2..gewdiks jek..sekeh kang..haha

    ::Lyshabella/Apiih:: woi..korang jgn nk berkasih syg plak kt kotak komen aku ni..hahah

    ::Paan:: hahah nnti i nk try usha YT tu..mst kelakar kan..oppsst.. u pon melatah ke paa??..hahha

    :;ein:: betul2..jgn latah buat2 kang latah betul2 br tau...

    ReplyDelete
  10. hahahaha..kami ader berkasih-sayang kat sni kan lyshabella..hohohoho

    ReplyDelete
  11. rase nya org yang melatah nie spontan kowt x dek nya kalo nak pikir apa kita nak melatah nanti time tekujat.. hak3 aucakk! ["[^__^]"] ha! tercopot cepat! kui3

    ReplyDelete
  12. hahaa lawak gila a mamat tu..sampai satu bas gelak..bleh masuk raja lawak a..

    ReplyDelete

ce citer

Nuffnang