Wednesday, January 6, 2010

~eiyda :: Terima Kasih Semua::

Bismillah...

Pejam celik pejam celik da 20 tahunlebih aku hidup.Dan selama 20 tahun lebih ini jugak lah, pelbagai dugaan dan cabaran yang aku lalui.Dari kecil lagi aku menghadapi bermacam-macam dugaan dalam hidup.Disebalik keceriaan yang selalu aku gambarkan, tersimpan seribu satu kepahitan.Aku redha dan terima semua ini dengan hati yang ikhlas.

Aku cuma mampu berdoa kepada Allah semoga dikuatkan hati ku untuk menempuh apa jua dugaan dan cubaan dariNya.Aku redha dan bersyukur dengan apa yang di takdirkan untuk ku.
Semalam, tiba-tiba seperti ada satu suara yang mengingatkan aku tentang semua ni.Menjadikan hati aku begitu terusik. =.=

Aku bersyukur kapada Allah kerana mengurniakan sebuah keluarga yang begitu menyayangi diriku.Tak malu untuk menerima aku anak,sebagai adik dan sebagai kakak.
Umi n abah yang banyak berkorban untuk aku.Terlalu banyak dan terlalu besar pengorbanan mereka sehingga tak terbalas rasanya.Sanggup menghabiskan wang ringgit , masa dan tenaga semata-mata untuk memastikan aku sehat seperti anak-anak yang lain.Kenangan amat menyentuh hati aku setiap kali kenangan itu menerjah keingatan ku.Ya Allah...
Aku cuma mampu berdoa semoga umi n abah panjang umur,murah rezeki,dijauhkan dari segala mala petaka dan diberikan kesihatan yang baik.Tak mampu untuk aku membalas jasa mereka dengan wang ringgit.Hidup aku pun still bergantung pada mereka.Sepatutnya aku yang sapport dorang, tapi till now aku belum mampu atau mungkin tidak akan mampu.Cuma doa yang mampu aku berikan, semoga Allah memakbulkan segala doaku.InsyaAllah.
Aku akan menjaga mereka sehingga keakhir hidup mereka, InsyaAllah.Biarlah aku yang pergi dulu sebelum mereka,itulah doa aku setiap kali selepas solat.Tak sanggup untuk aku hidup tanpa mereka.

Aku amat cemburu dengan orang lain yang mampu hidup berdikari.Mampukah aku hidup berdikari seperti orang lain,atau aku sentiasa memerlukan seseorang untuk menemani aku?menolong aku?

"kalo korang tau sape aku sebenarnya,mesti korang malu nak berkawan ngan aku lg kan"

Tweet yang aku taip semalam.Entah kenapa terluah kata-kata itu.Aku terfikir, jika korang semua tau keadaan aku yg sebenar, korang akan trs kawan ngan aku atau tak..??Maaf yer kawan-kawan kalo keceriaan aku ni tweet selama ini mungkin hanya lakonan semata-mata.Aku seorang yang ceria, tapi kadang 2 keceriakan aku tu macam palsu dan dibuat-buat.Aku tidak seperti yang korang bayangkan.Jauh sama sekali.Aku begitu cuak setiap kali ada yang ingin berjumpa face to face.huhu .am so sorry..bukan niat untuk menjauhkan diri dr korang, tapi aku tak sanggup jika ada antara korang yang menjauhkan diri dr aku.. T_________T
Aku sayangkan korang semua....luve u all... n Terima kasih banyak-banyak kerana banyak menceriakan kehidupan aku sehari hari.Thanks a lot...
Wassalam...

**Demi sebuah kenyataan
Yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah padaNya**


mood : TERSANGAT SANGAT EMO T__________________T

13 comments:

  1. uit2... nape nie???? T____T

    jgn la sedih2 tak bagus.. serius aku bukan seorang yang memilih kawan.. terima seada nya kawan tu mcm mana pon dia.. tak kan tamo jupe aku yang kacak nie??? hek3 :P jgn sedih2 naaa.. tak bagus.. ceria selalu.. nanti owez nmpak muda gitu... kui3 \[^__^]/

    ReplyDelete
  2. xkre...mak datin kena jugak jumpa i :P

    ReplyDelete
  3. aku faham kekata ko..aku taw knape dan mengapa ko terasa diri ko nie x sesempurna mana.dari pandangan mata kasar aku..aku taw ko mempunyai masalah fizikal.Aku terima ko seadanya.Kurniaan illahi x bleh kita ubah.Aku harap ko tabah dgn segala dugaan.I love u babe.
    ...Kami bukan Nabi yg bisa Sempurna...

    ReplyDelete
  4. Uit..ape ni st0bely cedeh2..xbesh r.xtrasa kemanisan stobely yg dicampur ngn cokelat tuh.hak3..jgn cedey2..owesz hepi bak kata pepatah apiih..hepi itu gumbira..gumbira itu hepi.hak3

    ReplyDelete
  5. ko diantara kenangan manis sepanjang aku tweet..setiap kesedihan,kemurungan ko aku merasa.tiada kesampaian tangan ku ini utk mendakap dan bermesra bersama ko,tapi percayalah sahabat,setiap detik yg ko lalui aku merasa.setiap air mata ko yg mengalir,aku turut bersama.kerana ko,sahabat ku kini dan selamanya.Be strong.Have Faith.Allah always with you.Amin.

    ReplyDelete
  6. jgn la sedih2..sy kan ada..hehe

    ReplyDelete
  7. sis....jgn la pk camtu..klo nak pk kekurangan diri, rasa nye ein lg byk kekurangan...xde keyakinan kat khalayak rmai...penah kena hina...penah terima kata2 yg memalukan...dh mcm2 ein tempuh...manusia ni xde yg sempurna..mcm sis abby ckp..kt bukan nabi..sbb 2 kt x sempurna..tp, kt kena bersyukur dgn setiap kurniaan-Nya...ein syg sis walau camne pun keadaan sis...ein slalu pesan kat sis kan..jaga kesihatan baik2 tau...jgn pk camtu lg ye...syg bangat sama sis

    ReplyDelete
  8. salam eida. ye dh lama naz tak update blog. miserable betoi hidup naz skarang :(

    ReplyDelete
  9. My yayank! Ape ni? Nape ni? Isk? Ade lak, true frens never die ok!

    ReplyDelete
  10. Thanks all..terharu sangat..
    im always luve u all my frens..huhu :'(

    ~yash,neyra,Bella,Apiih,hafiz(xpo),
    ein,nazra,Is,Paan~ thanks a lot!!

    ReplyDelete
  11. wah romantiknuya parent ko tuh hehe

    ReplyDelete
  12. ::broSKL:: hahha my parents kan...so lomantik lorr..br rumah tangga bertahan lama.lalalalal

    ReplyDelete

ce citer

Nuffnang