Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Monday, May 17, 2010

eiyDa:: Kenapa perlu bersikap tidak jujur di alam maya?

Bismillah..

Alhamdulillah, cuaca dari semalam sangat baik.Tak panas, xhujan.mendung jek, angin sepoi2 bahsa...dingin menusuk ke tulang.ngaaaaaa poyo gilak ayat kan.

Sejak dua menjak ni idea nak update blog sangtlah xade..enth la knp..huhuhu...bila mud xder, nak wat pape pon malas,nk online pon xder mood.Padahal tu lah perkara yang paling i suke buat, hari-hari tak kira waktu.Sekarang pula da makin banyak kes blogger xsuke blogger..... ........ kes talam dua muka, kes tak ada rasa hormat kat blogger2 dan kawan2 di alam maya.

Ingatkan kat alam reality jek kes2 ni boleh berlaku, rupa-rupanya kat alam maya pon boleh terjadi, malahan lebih teruk.tak kurang juga yang suke menipooo kat alam maya ni, realitynya sangat bercanggah dari ape yang kita gambarkan di alam maya.Perlu ke bersikap hipokrit dan tipu menipu ni?kejujuran amat penting dalam kita nak cari kawan, xkira lah alam maya ke alam reality ke.Terima diri kita seadanya, xperlu nak bemegah2 dengan apa yang kita tak ada sebenarnya.

Buat-buat cerita yang relalitynyer langsung tak wujud.Dengan si A cakap cam ni..dengan si B lak kutuk si A.Dengan si C plak cakap si A cam tu..pergh....pe yang kita dapat dengan buat perkara macam tu ek?...xkemana pon..pusing2 klik2 da jumpe balik.

Macam uols la kan, adakah uols percaya 100% ape yang uols baca dalam alam maya ni? xkisah la dalam blog ke, status kt fb ke, kat twitter ke.Sebab kita bukan nampak pon ape yg jadi kan. Contoh kalau i taip " lunch hari ni, roti ngan air kosong" padahal ms tu i ngah makan nasik minyak ke..hohoho...dah uols tertipu.tak pon i taip sedang menahan sakit perut padahal i ok jek..sehat walafiat lg..hohooh. T_T. Pada i, i xlah percaya 100% pe yang tertulis di alam maya ni.

Actuallykan, senang je kalau kita nak tau satu2 perkara tu betul ke auta.Macam i yang selalu online dekt twitter..try uols perhati kn tweet sape2 jek la, yang banyak..selang beberapa minit..sekejap kt situ..sekejap kt sini..cam xlogik.macam magic pon ade.So, uols kena la pandai perhati jangan terus percaya.huhuhu...ade jugak yang suka taip something yg da memang tak logik dek akal fikiran.huhuhu...

So, i tak akan layan dah orang macam tu.Sebab i tau die tu xjujur dan bermuka-muka.sampai ada yang mula bertanya kenapa i da tk join die..xlayan die..so i jux cakap, yang i rase die tk jujur.I pon bukan lah baik sangt, tapi i rase setakat ni lah, i selalu bersikap jujur, mybe ada yang rasA i ni cakap pandai, padahal 2x5 jek, am so sorry yer, as a human yang penuh dengan kekuranga, i pon tak lari dari buat kesilapan.Mybe i juga ada buat orang lain terasa hati atau menyampah ngan sikap i, sorry my mistake.

Kejujuran tu penting, kalau orang da mula ragu2 dengan kejujuran kita, sampai mati pon orang tak kan percaya lagi.walau mybe hal tu betul2 berlaku.So, bagi i tak perlu lah kita nk tipu menipu untuk menarik perhatian orang lain terhadap kita.So childish...

wassalam...


Nota Comel: xsemua hal kita perlu dedahkan.

ada perkara yang perlu kita simpan.