Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Saturday, March 27, 2010

eiyDa:: Asek jaga hati orang..sape nak jaga hati i:

Bismillah....

Hari ni, misi telah berjaya...TQ lagi skali buat Cik Adek Cun i...ni memang banyak betul membantu kakak mu yang lemah lg lembab ni..heheh..natikan pezen dari i yer..hohoho =p

Kali ni, nak cakap skit lah soal 'jaga hati orang lain'. @ 'puaskan hati orang lain' selalu dengar kan...kenapa kita kena atau mesti nak jaga hati orang lain ataupun nk puaskan hati orang lain, sedangkan,kadang-kadang tak ada sape pon yang nak menjaga hati dan perasaan kita.
Apa yang kita buat, kita lakukan mesti untuk orang lain.takut orang terasa lah, kecik hati la, marah lah, xsuka lah kan. Bnayk komplen apa yang kita buat, apa yang kita minat.

Kalau yang da boyfie tu sanggup berubah contoh dr bertudung ke free hair semata-mata nak puaskan hati kekasih hati...tu xpatut...kalau yer pon nak jaga hati..agak2 la kan. Ade gak yang jenis akan rasa xsedap bila ada orang yang komplen something...mesti nk buat, sebab nk jaga hati orang lain. Selalu jek mengalah dalam semua hal, xkisah lah dengan adek beradik, mak ayah, saudara mara walhal ngan kengkawan skali pon. tak berani nk tegur sebb takut akan ada yang terasa hati...Tamau mengadu sebb tak mau orang len yang kn marah...tak bangkang pe yg disuruh, sebab takut di cop melawan..huhu...patut ker cam tu?..macam bodoh kan..huhu..

Puaskan hati orang lain untuk kebaikan ok lah kan..ni kalo semua hal nk kena pikir orang lain..pe kes..nk wat something..pikir dulu kang pe kata orang...lantak la pe orang nak kata,..jnji pe yang kita buat tu xder salahnyer pon..len lah kalo buat perkara-perkara yang tak elok, mesti fikir 2, 3 kali dulu b4 buat.Manusia ni mmg tk boleh tengok orang lin lebih atau kurang sikit..ada jek la yang nak mengata...mulut manusia kita xboleh nk tutp..pot pet2 jek kejenyer..

Tak salah kalo nk berbuat baik...tapi Tuhan pon marah kalo kita asek menjaga hati orang sampai memudaratkan diri sendri..tu namanya..menzalimi diri sendri kan.
Nampak perfect ke kalo kita selalu jek berbuat baik pada orang len tanpa mengira buruk baiknyer?..Kita aje yg nk kena ikut pe yg disuruh...tapi dorang ada ke amek tau pasaan kita?...kita buknnyer malaikat....kita manusia biasa,,ade hati dan perasaan..

Buat baik berpada2...buat jahat jangan sekali...buat banyak kali..heheh...kes terlalu menjaga hati ni, lame2 leh jadi kes buli...i tak cakap orang len..i cakap kt diri i ni ha...baik sangat...adess..lomah botoi eden ni ha...nak2 dengan org yg i br kenal..mengalah jek kejenyer...takpe2..tu jek i tau...hohoho..sebab i rase, bukan i saje tapi...i xsuke nk panjang2 kan hal..so bila i yg mengalah..kes tu akan settle..kan..huhu..walopon kekadang wat hati i tergurus..almaklumlah..hati kapas..huk3.so jadi serba salah.....hope i akan dapat ubh tabiat ni...kurangkan sikit kowt...huhuhu T________T

Nota comey: perasan rendah diri salu datang..
ssh nk bendung..


0 Comments:

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home