Sunday, March 21, 2010

eiyDa::Tak nak tinggal ngan mak awak..boleh??::


Bismillah..


Alhamdulillah..lately da mula hujan kt kawasan i ni..br lah best a.k.a sejuk..heheh..Syukran2...kalo panas pon..xlah panas panas cam b4 ni kan.Nyaman jek.dah banyak hari kot tak update ni...balik kg 3 hari...sebab mak cik i der wat kenduri sikit...kenduri kesyukuran sempena menantunyer da preg 7 month..xder lenggang2 perot ok..hehe..buat solat hajat dan makan2.

Nak cakap sikit la pasal tinggal ngan mertua ni kan.i respect la ngan wife kazen i n i..sebb dia xbekerja dan tinggal n gan mak mertua (mak cik i lah).Suami die (my kazen lah) bekerja pagi..balik petang.So die ok jek...rajin wat kerja...mybe sekepala ngan mak mertua kot. Lagi pon mak cik i tu sebaik2 baik manusia kot..xreti nak marah2 orang ni..salu marah anak2 die jek..hehe..

Kalo i lah kan...mybe i tak la sesanggup die kot nk tinggal ngan mak mertua..walhal i lom kawen lagi...yerlah..bila da tinggal satu bumbung...ngan mak mertua, ayah mertua..adek2 dan abang2 ipar mesti rasa kekok kan..xselesa..xbebas.Nak pakai seksi2..xleh..aurat...nak darring2 nak manje2 ngan suami pon xleh..kn kontrol2..ahaks..poyosss.. ;p.

Dapat mertua yang banyak songeh lagi lah...mau penin kepala ni..tu tak kena..ni tak kena..tu salah..ni salah kan...adess.kalo korang cam ner?..nk ke tinggal ngan mertua??..my sis yg pertama agak bertuah kot sebb xder mertua..suami die anak yatim piatu..huhu..so, time cuti sekolah ke..cuti raya ke..xder nk fight2...mesti balik umh umi i punyer..hehe..my sis no 2 lak mertua owang utara..so..setiap kali ct..kn bahagi2 lah..thn ni umh umi..thn depan umh mertua...fight2 la jugak..tapi kena la faham..sefahaman dan tolak ansur tu paling penting kot.

Lagi satu..perempuan bila da bersuami..suami lah orang yang wajib dia turuti daripada mak atau ayah kan..dan suami pulak..Ibu adalah orang yang lebih penting dari isteri..isteri boleh di cari..tapi ibu? mn nak carik ??so kn selalu la beringat...terutama pada kaum perempuan..

Kalo yang bekerja tu..nak2 kalo dua2 bekerja..sebaik-baiknyer dok la asing kan..xbeli pon sewa umah jadilah..dari tinggl ngan mertua or family lagi susah..nak elak dr adanyer salah faham dan bermasam muke..kang terkecik hati ke pe..lagi susah..

Nanti kalo i lak kan..xtau lah kan..jodoh tu ditangan Tuhan..kalo dapat yg yatim best gak kan..hahhaha...kalo dapat yg der mak ayah pon best...besar sikit family kan...Yerlah nak2 yang menantu pompuan..kn la salu jg diri...kena pandai amek ht mertua..kena tau wat kerja2 umh..masak..adoyai..xdapek nk bayangkan ni..

Sejak dua menjak ni..mode 'kawen' jek knp entah...


Nota Comel: jangan dapat
mertua cam lam citer
Ibu Mertuaku
dah lah..huhu



No comments:

Post a Comment

ce citer

Nuffnang