Thursday, March 4, 2010

eiyDa::Lelaki yang selamber atau Perempuan yang suke bergosip??


Bismillah..


Entry nak cepat..heheh esok i cuti..sepatutnya hari ni pun i cuti sebab Hari Pertabalan Sultan Miza, Sultan Terengganu.Tapi oleh sebab i ni rajin lagi cun, i keje jugak lah.lalalalal...nak kena bayar tripel kat i ni kan..tapi sape nak bayar?..diri sindri lah nampaknyer.heheheh ;p

Nak bercakap soal Perbezaan Lelaki & Perempuan (lebih kepada soal berkawan)

Lelaki:

Kalo berkawan memang ramai sangat..ngan semua orang die berkawan.Pastu kalau nak paw ape2 selamber aje..padahal br kenal 10 minit.nak2 kalo bab paw rokok...rokok sebatang boss..heheh dengan muke yang slamber badak gitu.kalo kaum perempuan ni, macam segan2 sikit dah berkawan lame pon still segan nk mintak pape kan...

Bila salah faham jek, mesti nak gaduh.Bukan setakat gaduh biasa siap pukul2,penumbuk, ajak geng belasah lagi..pastu ssh lah nak baik balik.huhu...paling takut bila tengok lelaki bergaduh ni..ngan adek beradik lelaki pun sampai boleh tumbuk menumbuk..adesss...cam sorang kwn i ni..bergaduh ngan adek die...tahun lepas..sampai sekarang xbaik2 lagi..da macam bukan adik beradik..susah kalo dua2 ego tak nak mengalah..huh... =.='

Jenis yang cakap depan2 trs kalo tak puas hati ngan sesape terutama ngan kawan2...xder nak bergosip2, nak mengumpat2..huhuhu..ko terasa hati ke ape lantak..ahhah tu lah kekadang bila tgk lelaki ni berborak.selamber jek..sound2..hohoho..

Bercakap kasar dengan kawan-kawan dorang.Mybe bg dorang tu da biasa, tapi bagi i yang perempun ni rasa cam alamak ai..kasarnyer..hehehe..panggil kawan-kawan dorang ngan nm ejekan..cam bulat, lonjong, pendek,black,cicak banyak lagi lah..yang panggil nama bapak pun ada..heheh sesuke hati jek kan. Mak ayah bg nm bukn men best..der lak panggil cam tu.bagi dorang rileks jek.ahhaa ;p

Bagi lelaki...kaum adam yang maskulin..pergi spa..mekap..pakai bedak tu pondan a.k.a bapuk..hehhe..tapi bg perempuan ok jek..maskulin meant kemas, smart,sweet..fuuuhhh....gentleman gitu...



Perempuan:

Kalau berkawan pun ramai jugak tapi tak seramai lelaki la kot.Kalo berjumpa mesti salam, pastu berlaga pipi muah sane..muah sini..selamber jugak depan2 orang....tak malu pun kan.kalo lelaki ada ke yang buat cam tu (kat Malaysia lah) dan lagi satu kalo terjumpa kawan lama yang da bertahun-tahun tak jumpa...siap jerit2..lompat2..pastu peluk2..depan2 orang..hahha selamber jek lam..tindakan rifleks namenyer tu...heheh kalo kaum lelaki? kontrol jek..padahal terkejut giler...hehehhe ;p

Seboleh-bolehnya nak menjaga hati kawan-kawan dorang.kalo ada yang puas hati, dorang akan mengadu kat pihak lain mintak pendapat pastu br cakap.tak nak kawan tu terasa atau kecik hati...akan tolong kawan-kawan selagi terdaya, tak berkire sangat.heheh

Suka mengupat belakang2...dan semua orang tak kena...heheh..oppsstts sorry k..bercakap ikut pengalaman ni.Perempuan memang suke bergosip ok..nak2 kalo yang suri rumah tu..cam xder keje kan..heheh..yang bekerja pun tak kurang jugak.kenapa la yer?.mungkin sebab da jd tabiat dorang..gosip2 ni sebab tak berani nak sound2 direc cam lelaki.dah kawan wat hal depan mt...xnk sound..tp jaja ct sane sini..huhu..sangt tak elok..ok..

Kalo bergaduh lak..mulut aje yang bising...pot pet...jerit2 cam orang xbetul...tarik rambut.tarik tudung gaduh sebab?..rebut boyfie. apekah??wat malu jek..ehhe..yang si kawan ni percaya kt kawan die kengkunun atas dasar percaya pada kawan baik tup2..boyfie men kayu 3 ngan kawan baik hahah ayat da penin.heheh..faham2 la yer...

Perempuan boleh berkawan dengan pondan dan pengkid, i pun der kawan yang ala2 lembut...cute gitu heheh ok jek..xder hal..yang keras kejung tapi prempuan, pengkid la tu..ok jugak..xder hal...
tapi lelaki?..boleh ker?. i tau..kaum lelaki ni kalau nampak jek pondan...maki habis2 ..punyer lah benci meluat...kekadang ade yang sengaja carik pasal ngan pondan atau pengkid ni..sebab dorang panas hati tengok kaum2 yang 50/50 ni.heheh..pe lah salah dorang kan?..ehhehe dorang pun manusa jugak..

ape lagi yer?.banyak rasenyer..tapi ni jek yg terfikir...hehehe..cukup lah kan. ;))

**Walau ape pun..Allah tu Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana kan...Perbezaan sikap tu perlu sebab dalam hubungan Lelaki dan Perempuan perlu ada persamaan dan kontranyer (perbezaannyaer)..kalo dah dua2 sama..da tak tau mn lelaki mn perempuan kan...

Nota comel: Perempaun yang
baik adalah
untuk lelaki yang baik
begitu jugak
sebaliknya...;)



No comments:

Post a Comment

ce citer

Nuffnang