Thursday, February 25, 2010

eiyDa:: i SAYANG u...Tapi i tak CINTA u::


Bismillah

Nak update lagi..heheh sebab esok i cuti..a.k.a xkeje so i xboleh nk ber 'internet' untuk satu hari..tersangatlah boring ok.huhuhu T_T.

Hari ni rasa nak wat entry pasal "Perbezaan Antara Cinta dan Sayang" jiwang ker?..x la kan.....heheh... ape itu cinta dan ape itu sayang?..Cinta sangat objektif betul ker? dan sayang plak tersangatlah subjektif? oo eyh...betul ker?..entah, i pon kurang pasti sangat.

Tapi yang pasti...i tak kedekut nak menyatakan 'sayang' pada orang yang i sayang. Contoh dekat myparents,my sibling,my nephiew,my frendz. Sebab bagi i itu adalah cara untuk i tunjukkan yang sayangkan dorang dan menghargai dorang....heheh...romantik tak i..lalalala..ade yang beranggapan bila kita panggil seseorang itu sayang..(pada lelaki) nmpk cam mengade2..gewdiks..gelenya..gatal..huhu..T_T..
Perkataan sayang tu menunjukkan kemesraan kiter pada seseorang...
I mmg suke guna perkataan sayang ni...tk kire kt sesape..tapi...kn la bertempat jugak..tak kan ngan suami orng pon nk cakap sayang..nk kene ketuk kepala try lah..heheh..

Cinta plak, ia satu perkara yang sangat personal la bagi i. Tak boleh diluahkan sesuka hati dan pada sesapa sahaja yang kita nak.No no..tak boleh ok...Cinta itu suci, mahal dan tinggi tarafnya. Sifat cinta itu sempurna. Jika tidak, cinta akan cacat..Cinta yang sejati datang dari hati yang tulus dan ikhlas.Orang salu cakap yer sayang......ade ke yg cakap ye cinta.... heheh ;p

Uissh...macam komplikated sesangat kan...i pon xfaham ape itu cinta yang sebenarnya..selama ni apa yang i tau..i cuma sayang kan seseorang..mybe belum ada rase cinta lam hati ni kot..dan belum ada lagi yang meluahkan rasa cinta pada i..'huhu..belum ada sekeping hati yang boleh bercantum dengan hati i yang kecik ni kot.. walaweesss ^_^

Kalau lah ada seseorang cakap "i Luve U eiyda..." sah2 i akan jd blurr hahhaha ;p

Kekompiusan selalu akan berlaku bila:

"Saya sayang dia...tapi saya tak cinta die...."

"benci tandanya sayang"...so??..kalo sayang..tandanya bencilah yer?... T_T

"Kenapa die cakap die sayang saya..kalo dia nak putus dengan saya?"

"awak sayang saya tak?..mesti lah sayang....awak kn kawan saya" =.='

Komplikated giler ok...adessss

Tak dinafikan, ada juga yang salah faham antara sayang dan cinta.Tak bermakna bila kita baik , rapat,carring seseorang tu,bermakna kita CINTA kan die.
Perasaan sayang kita boleh bagi pada sesiapa sahaja....tapi perasaan Cinta hanya untuk seorang sahaja.


~Jangan sesekali perasaan Cinta kita pada sesama manusia itu melebihi rasa Cinta kita pada Yang Maha Esa~

"Janganlah hendaknya kecintaan anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi lupa dan kebencian anda terhadap sesuatu itu membuatkan anda menjadi hancur"
- Saidina Umar Ibnul Khattab -
Nota Comel: SAYANG itu adalah lumrah
CINTA itu adalah anugerah.
^_^


12 comments:

  1. 2 perkatan yg jauh berbeza tp ada persmaan dlm maksdnye...

    klu ad org tnye u cinta i x?jwpnye ya..

    klu ad org tnye u syg i z?jwpnye ya.

    tp klu ad soalan u syg/cinta i cmne?jwpnye..blur..berpeluh nk jawab...hehe

    ReplyDelete
  2. en3 yg best cz saye sgt suke en3 berkisar tentang cinte.. actually, cinte 2 lebih seswai tuk org tercinte saje.. hanya dia yg bleh wt hati kite berkata2 n semesti nye cinte xkn same ngn syg.. cinta akan membuat kn wujudnya rs syg y lebih drpd biase.hehe

    ReplyDelete
  3. nice entri..i like..hahaha

    i saaaayaaaang u..ape u nk buat?hahaha

    ReplyDelete
  4. sayang dengan cinta memang lain........
    bila kita sayang....kita sanggup lepaskan org tu..mungkin kita sayang dier sbg kawan je..

    hurm

    ReplyDelete
  5. sayang bukan cinta..pernah alami..kdg2 confius jugak..emmm

    maya
    http://coretanmayaku.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. @azizan444::tau xpe..mmg berbeza kan..kalo org tanyer u sayang @ cinta i?..cakap arr dua2 yang oii..hahah

    @Darkbatman:: wah..suke die yer topik2 cintan2 yer...msti da der gf kan..heheh...cinta akan buat pasaan sayang bertambah kuat..agree ;)

    @anarm:: sayang i..thanks la awak..hahha

    @apiih:: saaaayyaaaanng u jugak..hah.pe u nk buat?..hahha ;p

    @esempoi::sayang pada kawn tu perkara bese kan..sayang pada yang cinta tu len lak halnyer kan.heh

    @ahmad syazwan:: sedap ke tajuknyer..heheh sayang..xleh dimakan.heheh

    @marissa::kompius bile der yg xfaham..heheh

    ReplyDelete
  7. huiyo.
    memang kompilasi.
    eh.
    komplikated.
    =.='
    org paling susah nak luahkan kate cinta/sayang.
    ahahaha.
    xtau nape.
    malu kot.
    :D



    *malu bila ade orang kata 'i suka u'

    ReplyDelete
  8. @anna::sis aklo sayang xkisah pon ucap..haha kalo cinta tak kot..sebb xder sape yg nk ucpkn..hahah

    i pon malu u..hahah ;p

    ReplyDelete
  9. Neyra:: sayang u jugaks..heheh

    ReplyDelete

ce citer

Nuffnang