Stobery's Land

" Ketawa Tak Bererti Gembira, Menangis Tak Bererti Duka"

Monday, March 29, 2010

eiyDa:: Terima kasih Tuhanku..kerana berikan kekuatan pada 'Dia'::


Bismillah..


Hari yang mendung...berbaju kurung PINK sambil termenung...hurm...rasa macam tak sihat aje hari ni..nk demam lg kah?..adess...asek bersin2 jek dari tadik..batuk2..sakit tekak..huhu..T____T kenapa lemah sangt i ni yer...asek sakit jek...agaknyer cuaca sekarang yang sekejap hujan..pastu panas..dan i kurang minum air kosong..huhu..padan muke.

Bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan pada diri kita, jangan selalu merungut dan mengeluh kan.Tak elok dan tak baik..ape hukum kalau kita asek menguluh huh..sane..huh sini...nampak macam kita tak bersyukur kan..huhu.tak semua manusia ni perfect dan tak semua bernasib baik.pada yang bernasib baik..jangan sekali-kali kita menghina pada yang kurang bernasib baik, ingat..kita ni hanya hambaNya yang hidup sementara didunia ni.Kita semua sama disisi Allah..sebab DIA yang mencipta kita.Semua ciptaannya adalah sebaik-baik kejadian.

Kisah si 'Dia'

Itu yang selalu 'dia' ingat bila tiba-tiba hati ada terdetik perasaan kurang berpuas hati dengaNya..cepat2 ingat yang Allah selalu bersamanya dan ciptaannya adalah sebaik-baik kejadian. T__T....bersyukur engan apa yang dianugerahkannya padanya.
Ingat apa yang Allah kurniakan pada kita hanya pinjaman...bila-bila masa sahaja DIA boleh ambil balik.hari ni kita sempurna..mn tau esok2 kita kemalangan..da xsempurna..xder kaki..xder tangan..lumpuh??...mintak dijauhkan...

'Dia' pernah jatuh sakit...dari seorang yang sempurna..terpaksa gunakan tongkat + kerusi roda untuk bergerak. Berumur belasan tahun ketika itu...Dari badan yang sehat, jd kurus cengkung, dari seorang yang heppy berubah menjadi moody dan emo. 'Dia' mula terasa benci dengan semua ni...selalu bertanya knp ?..knp tak orang lain? knp?knp?...telah hilang lenyap segala cita-cita dan masa depannya.Gelap dan kelam T___T...berulang alik ke hospital...cucuk sane sini hingga hancur pergelangan tangan...xray sane sini...CT scan..MRI segala jenis mesin...wayar dimasukkn ke badan..sangat sakit!!hanya Tuhan yang tau....tidak dapat sambung belajar lagi..Ya Allah begitu besar dugaanMu...

Tapi lama kelamaan dengan kesabaran mak abah yang langsung tak mengeluh..'dia' jd kuat dan mula bertekad untuk menjadi manusia yang kuat...tak boleh lemah.Kn selalu bersyukur...semua yang terjadi ada hikmahnya.

Dan Alhamduliilah...skang selepas lebih 9 tahun perkara tu berlalu....'dia' semakin sehat..dengan sedikit pembedahan...berkat doa dr semua orang yang tersayang. Berkat pengorbanan dr mak dan abah jugak adek beradik.Walaupun kedaannya tidak lagi seperti dulu. T________T.

'Dia' da berani berdepan dengan masyarakat...walaupun ada yang menghina..megutuk dan gelak kn .Tapi dia kuatkan hati...Allah selalu ada...berusaha untuk manjadi seorang manusia yang bersyukur dan anak yang baik.Orang cakap..pengalaman mematangkan diri...cam tu la 'dia' agaknyer..sekarang 'dia' tak heran dengan pandangan orang lain..janji heppy dengan hidupnya dan xmenyusahkan orang lain.huhu.

'Dia' selalu berdoa agar diberikan kekuatan untuk menempuh sagala dugaan dari Allah....dipermudahkan jalan kehidupannya....diberikan kejayaan dan dilindungi dari segala perkara-perkara yang tidak baik serta diberikan kesihatan yang baik.InsyaAllah.

Semoga 'dia' kan terus kuat dan tabah....sama2 la kita berdoa...Amin.

update:

** jangan ditanya siapa dia...si 'dia' bukan si "dia" ku**

Nota comel: Allah selalu ada
tidak pernah tidur..
dan tak pernah lupa
pada Hambanya


0 Comments:

Post a Comment

ce citer

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home