Wednesday, August 25, 2010

Kakitangan Awan & Pesara dapat Duit Raya RM 500

Bismillah...

Waweee,,,selamat menjalani Ibadah Puasa yang ke 15 ek...ke berapa? kira la yer..ehehe...

Bestnyer, pada kakitangan awam dan juga pesara yang akan dapat duit raya RM 500 sebelum 1 Syawal ini. Dipetik dari BERNAMA berkata :

KUALA LUMPUR: Lebih 1.24 juta petugas awam dan 590,000 pesara kerajaan mendapat durian runtuh apabila kerajaan hari ini mengumumkan akan membayar Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM500.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata dalam satu kenyataan hari ini bahawa bayaran itu adalah untuk petugas dalam Gred 1 hingga 54 dan pesara kerajaan dan akan dibuat sebelum 1 Syawal.

“Keputusan ini diambil setelah mengambil kira kebajikan kakitangan awam dan pesara Kerajaan terutamanya bagi meringankan beban kos persediaan bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri,” katanya.

Najib berkata, bayaran itu membabitkan perbelanjaan sebanyak RM934.6 juta iaitu RM639.6 juta bagi petugas awam dan RM295 juta bagi pesara. – BERNAMA

Kalau lah macam ni, boleh la i paw2 Umi ngan akak dan abang ipar i..kekek..belanje berbuke ke..tak pun belanje baju raya...heheheh..dorang penat2 keje, senang2 jek ko nak paw2 yer..penampaw mau?? hohohoho...T_________T'..bestnya..kalo i jugak kakitangan awam..xnak ke bg kat kakitangan yang kerja sendiri cam i ni..HUHUHUHU tingin tau tau...=p

Ok babai..

Nota Comel: dah besar2 giliran bg

duit raya lak yer...


No comments:

Post a Comment

ce citer

Nuffnang