Sunday, January 23, 2011

Pendapatan lumayan blogger,kisah balik kampung & kahwin

Bismillah...

Abaikan tajuk entry yang panjang tu yer.huhuhu...

Hari ni online jek, bukak Berita Harian Onlione, terbaca kisah blogger yang dapat pendapat RM 1Juta setahun....lepas tu tengok-tengok pic kat sebeleh macam kenal, sapa tak kenal dengan Redmummy kan.tengok-tengok lagi, peh earning dia dalam satu bulan boleh mencecah RM12k sebulan tu...pehh masyuukk....

Ok lah stop pasal kekayaan orang lain. Hari khamis hari tu, i balik kg, Da lewat la jugak dalam pukul 9 lebih gitu, dh la kene bebel sebab i balik lambat.ades2 sabar jek la kan.sampai kat kampung dalam pukul 12 lebih sebab singgah minum-minum jap kat taman negara ke ape entah nama tempat tu.Depan Istana Terengganu tu..uOls tahu tak? huhuhuhu.

Balik kg 2 hari je balik, tapi macam2 cerita kot i dapat.HAHAHHA.Orang kg memang suka bergosip ke ek? lepastu memang jenis suka bz body, semua hal orang nak ambik tahu, nak ambil kisah.sibuk2..huhu.Thats way lah, i kekadang malas nak balik kampung,.Lagi satu, umi ajak dok kt kg lepas dia pencen nnti..huhu tak kot..tak sanggup gwe lah.kalo da mulut dorang tu dok pot pet..Semua orang buat tak kena.huhuhu..Ok..ni hanya monolog dalaman yer...xder pon niat nak mengata orang kg..i pon orang kg jugak ok ngeee

ha..berita gembira yang i dapat, iaitu my kazen akan bertunang tak lama lagi.kalau tak silap mybe dalam raya cina nanti.Alhamdulillah...finnaly kan..Dengan keinzinan Allah dan ketentuannya bertemu jodoh jugak akak sepupu i tu.Syukur2.Jodoh pertemuan tu kan di Tangan Allah, kita sebagai manusia kena berikhtiar la kan.Antara cepat dengan lambat je.InsyaAllah..

entah kenapa pic ni jadi terbalik..pehhh -_-

Tahun ni makan nasi minyak lagi la jawabnya.macam tahun lepas tu..peh..penuh jadual dengan majlis kazen-kazen i bertunang+ kawen.heee..tetiba lak kan, adek i bersuara " ha..ida semua kazen kita dah bertunang..ko jek la yang paling tua skang...pe lagi cepat arr' huhu adess sentap sikit...i jawab ' ala.kita ni kalau tak mampu...xwajib kot kawen' HAHAHHA.Tak pe la...kalau ade lah jodoh tu nanti..InsyaAllah kawen jugak i ni.ehem! huhuhuhu...malas nak pikir-pikir sangat arr..

Hayoo..rasenya da banyak entry dalam blog ni tulis pasal kawen-kawen..HAHAHA..lantak kan aje lah wehhh hahahha tu jek isu yang bermain dikepalahotak ku sekarang ni..erkk...-_-Almaklumlah.usia da lanjut ni kan..eeerrrr...lanjut? oh tidak..usia yang semakin dewasa ekceli ni kan heeee...

okthanksbai

wassalam

Betul ke
LHDN suh
blogger bayar
cukai ni? huhuhu


5 comments:

  1. kalau suruh bayar cukai, suruh la yg dpt duit sebulan lebih dari kerja pejabat kan? ni sebulan rm5 nak cukai jgk ke?hu3

    ReplyDelete
  2. ala kalau ada jodoh x kemana. jodoh tu tak perlu dicari, tapi akan dtg sendiri.

    kakak aku pun org selalu ckp camtu, umur dah lanjut tp x kawin2 lagi. tp dia rilek je, bahkan mak abah aku pun tak penah bising suh dia kawin. org lain je yg kecoh2. huhuh

    ReplyDelete
  3. memang rezeki kan? dengan berblogging aja... tapi berblog pon berdasarkan sesuatu.tahap penulisan yang jujur dan ikhlas boleh membuat orang suka membaca dan memberikan respond yang baik..hasilnya, boleh menjana pendapatan dengan hanya berblogging.

    ReplyDelete
  4. sgt x suka bila org tny tentang bila nak khwn...isshh, kadang2 sampai tension di buatnya..nape x je di doakan agar cepat jodoh..ni bila lmbt, mula la mengata...dunia, dunia....

    sokong dengan statement teah...emak ayah ckp, ignore kan ape yg diorg tny tu...mak abah pun tak bising2 tnya bila nak khwn...

    ReplyDelete

ce citer

Nuffnang