Thursday, May 27, 2010

eiyDa :: Orang kata...Bukan saya kata....::


Bismillah...

Tadik dapat berita, cikgu yang mengajar sekali ngan mymom meninggal..sebab tu i xberapa pasti.Mybe sebab kanser usus tak pon serangan jantung.Tapi kawn i cakap, usus dia pecah.Waallahualam..semoga Roh Cikgu tersebut dicucuri Rahmat..Amin...

Tiba-tiba i teringat dalam 2 hari lepas, jiran i der cakap die rase mengantuk sangat.Dapat tidur satu jam pon still gak ngantuk.Padahal selama ni, xder lak mengantuk cam tu sekali.So ada lah akak sorang ni cakap..tu tanda akan dapat berita kematian seseorang.Entah, hari ni dah dapat berita kematian.huhu..leh cayer ke ngan semua andaian ni? atau hanya kebetualan kan.

Ingat masa satu hari i mimpi gigi semua tercabut, ada yang kata i akan terima berita kematian orang terdekat, lepas 1 minggu, i dapat berita , adek ipar akak i meninggal.huhu..kebetulan atau ape tu ek.. contoh lain macam... ...

1) gatal tapak tangan kanan = nak dapat duit
2) mate kanan asek berkedip= nak jumpe seseorang
3) mate kire berkedip = jumpe seseorang yang xsuke
4) cicak menyahut time kiter bercakap sesuatu = memang betul pe yg kita cakap tu (xbohong)
5) mimpi gigi tercabut = orang terdekat nak mati
6) mengantuk sesangat siang2 hari = akan dapat berita tak baik
7) anak dara nyanyi kt dapur = kawen ngan org tua
8) kalo dah jalan jgn patah balik = akan ditimba bencana
9) amek gambar bertiga = salah sorang akan mati awal
10)duduk atas bantal = nanti kn bisul ~ngaaaaaaaaaaaaa

Erm..ape lg ek..xtau dah...kalo uols tau..sudi2 lah tambah kt komen yer..ehehe...
uols percaya ke ngan 'kata=kata' semua tu.bagi i tu semua hanya KEBETULAN. Yang menetukan hanyalah Allah Taala kan...

wallahualam...

Nota Comel: kalau tetibe sakit perut?
tandenyer nk berak..keh3..mang pon kan..heheh


Nuffnang