Thursday, December 16, 2010

Ya Allah Ya Tuhan Ku


Bismillahirrahmanirrahim…

Ya Allah…
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya PadaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu…

Ya Muhaimin…
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana…
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu…

Ya Rabbul Izzati…
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang,
Yang merindui syahid di jalanMu…

Ya Allah…
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya,
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu…

Ya Allah…
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh,
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu…


Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas,
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu…


Ya Allah SWT


Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku

Bawalah dia jauh dari pandanganku

Luputkanlah dia dari ingatanku

Dan periharalah aku dari kekecewaan

Berikanlah aku kekuatan
Menolak bayangannya jauh ke dada langit


Nota Comel: Tak mahu ingat

kisah dolu2 dh...-____-, tp knp
kadang2 teringat
jugak..



4 comments:

  1. isk. sedih jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  2. suka tengok video kat youtube yang guna ayat2 ni... post la video skali kak ida. :-)

    ReplyDelete
  3. holohhhhhhhhhhhhh holohhhhhhhhhhh

    insyaAllah Allah dah tentukan segala2nya yg terbaik tuk kamu. Dun wory babe :)

    ReplyDelete
  4. paan baik: pe yg sedihnyer u?? hahahah

    Amir: kan..sis der gak tghk nk upload loading lmbt mls nk tunggu huhuhu

    Lolly: yup2 hee tau xpe...cik lolly

    ReplyDelete

ce citer

Nuffnang