Monday, March 7, 2011

Antara Boleh & Tak Boleh

Bismillah

Dalam dunia ni ada perkara yang boleh kita buat dan ada perkara yang tak boleh kita buat.Tapi kadang-kadang terkeliru sikit dengan kedaan BOLEH dan TAK BOLEH tu. Contoh macam seorang perempuan yang memakai tudung tapi berbaju lengan pendek. Still TAK BOLEH kan. Tetap salah dan berdosa dari segi Agama Islam.

Sebenarnya banyak perkara yang kita anggap remeh, hal kecil, buat endah tak endah. Sebab bagi kita tu semua hal kecil, tak perlu nak di besar-besarkan.T ak perlu nak di fikir secara serius sangat...Dan bila ada yang menegur, ayat-ayat macam ni akan keluar : rilex sudah...chill jek bro...cool lah wei...biasa arr tu..zaman sekarang kan... etc.

Ada jugak yang tak senang bila ditegur soal-soal macam ni...bagi dorang tu xpatut, hal kecik,tapi dalam soal AGAMA xder kecik or besar,...semua sama jek..salah is salah..and tetap salah.

Maaf, kalau ada sesiapa yang terasa, tak berniat pun nak salah kan or persoalkan sesiapa pun.Kita sebagai manusia memang tak lari dari melakukan kesilapan kan...so mana yang baik jadikan teladan, yang buruk jadikan sempadan InsyaAllah hidup akan lebih baik..

Korang sedar tak yang hal remeh, kecil tu kalau kita selalu sangat buat endah tak endah, pandang ringan, lama-lama ia akan menjadi satu hal yang BESAR dan perkara yang PALING DASYAT boleh berlaku. Nauzubillah....

Tak salah rasanya kalau kita sebagai sesama Islam mengingati antara satu sama lain.

"Nampak kemungkaran di depan mata, sebagai saudara seagama kita wajib menegur. Itu tugas kita sebagai khalifah"

Ayat ni dipetik dari seseorang...fikir2kan

P/s : tak berani nak taip lebih-lebih,. nanti dilabel Alim or hipokrit pulak...hurmmm

Nota comel : Bertegurlah dengan hal yang baik,
demi kebaikan bersama...


1 comment:

  1. memang patut ingat mengingatkan antara satu sama lain...tapi disebabkan zaman sekarang yang moden, yang tak boleh pon dibolehkan...ada saja alasan yang diberikan.

    ReplyDelete

ce citer

Nuffnang