Monday, May 31, 2010

eiyDa:: Pot pet2...Shut Up!! Boleh Tak??? ::

Bismillah..

Bak kata pepatah, mulut tempayan boleh ditutup, mulut manusia? sape mau tutup kalo bukan empunya mulut tu sendri kan.Nak cakap arr sikit pasal orang-orang yang suka menjaga tepi kain orang lain dan mengata,mengeji orang lain sesuka hati tanpa tahu perkara sebenar.Main sedap moncong jek nak mengata orang. macam kuman seberang laut nampak, gajah depan mata xnampak.. bute ke pe? huhuhu.

Nak2 kalau yang jenis tinggal dikawasan perumahan ataupun rumah2 flat.Rumah dekat2 kan, so apa sahaja yang kita buat mesti ada jek yang memerhati.Lepas tu mula la pot pet sane sini.jaja cerita yang lom tentu kesahihannyer kesana kemari.Contoh kalau perempuan yang balik lewat malam, pastu lelaki hantar.Mula la tuduh perempuan liar, ikut jantan kesana sini.padahal dia tak tau ape perkara yang sebenar.balik lewat sebab kerja, yang hantar tu kawan ke..sepupu ke..abang ke kan..asal nmpk jek, tuduh bukan.I memang pantang orang macam ni.tak tahu cerita, tapi suke buat-buat cerita.Pe kes??...

Lagi satu jenis manusia yang suka menghukum orang lain.Ape hak dorang nak letak kn satu2 hukuman pada orang lain.Contoh macam mak ko sakit sebab perangai ko lah yang liar, balik malam atau pon balasan la tu...dulu family ko ..bla bla bal...uisshh....pe hak dorang eh?..Dorang tau ke apa hal yang sebenarnnya? bila kita bersuara akan dituduh nak tutup kesalahan.Bila kita diam, akan dituduh malu...dengan hal buruk tu. Yak amppuuuuuuuuuunnn plz la heh, pada yang berhati busuk cam ni.Sudah2 lah..xpayah lah nak sibuk hal orang.Jaga family korang dah la.

Lagi satu kalau suri2 rumah tangga yang xder keje.Lepas anak pergi sekolah, suami pergi keje mula la bertandang kerumah jiran..berkumpul pastu 'buat ketupat' berbakul2.Anak2 balik sekolah kelaparan, sebab mak tak masak.Mak da kenyang mkn ketupat..HOHHO.Anak orang tu xkena,anak org ni xkena, macam la anak die baik sangat.Menyampah giler la i ngan orang cam ni.Xsalah kalau nak amek tau hal2 jiran, tapi biarlah hal2 yang baik.Kalo duk kutuk mengata ape gunenye? buat dosa kering jek.Bila da kata mengata mula la gaduh2...Pelik betul...Time anak2 dorang yang wat jahat, tau lak marah bila kiter masuk campur..ishh...

Sorry entry lemas geram.......
benci dengan manusia yang tak tahu apa2..tapi bercakap bukan main lagi..... dan jugak manusia yang tahu, tapi suke buat2 tak tahu... juga manusia yang suke bercakap tanpa berfikir dulu....


Waalahualam...

Nota Comel: jangan tunjuk kebodohan tu


Nuffnang